dijous, 26 de març del 2020

JOC DE MEMÒRIA AMB TAPS DE PLÀSTIC

Bon dia!

Avui vos proposam la creació d'un joc de memòria emprant taps de plàstic (convé que els taps o material que emprem sigui igual), també podrieu fer servir tapes de pots de vidre, o en cas de no tenir suficients taps de plàstic podeu emprar cartró, ja sigui d'un bric de llet o un altre material que tingueu per casa. (Vos recoman que guardeu els taps de plàstic perquè ens donaran múltiples possibilitats de joc i d'aprenentatges).




En aquesta proposta s'utilitzen cares que mostren sentiments que hem treballat a classe amb el monstre de colors, si no podeu descarregar la fitxa proposada amb aquestes cares, teniu l'opció d'emprar les imatges que vos agradin més, ja siguin dibuixos, símbols i/o colors, com sempre les possibilitats de la imaginació són infinites.

          (Groc: alegria, vermell: ràbia, verd: calma/tranquil, negre: por, blau: tristesa, rosa: enamorat.)




Així els nins pintaran cada expressió del color corresponent i després les podeu retallar i aferrar dins els taps:



Una vegada que ja estiguin les cares pintades, retallades i aferrades als taps de plàstic o al suport del que disposeu, ja només queda començar a jugar.

Les NORMES del joc:
  1. Els taps s'han de posar cap abaix, sense que es vegi la cara amb l' emoció corresponent.
  2. Un jugador ha d'aixecar 2 taps i mirar quines emocions hi ha, si no són iguals les torna a colocar cap abaix.
  3. El següent jugador fa el mateix.
  4. Si un jugador aixeca dos taps que tenen la mateixa emoció se les queda i les ha guanyat. I continua jugant el mateix jugador. Si a continuació no aixeca dos taps iguals, li toca jugar a l'altre jugador.
  5. El joc finalitza quan ja no queden taps per aixecar.
  6. Al final es pot contar qui té més emocions o taps, que serà el guanyador/a.
Si voleu ampliar el treball de les emocions vos passo la següent fitxa on hi ha uns canets (ja que ens vàrem disfressar d'aquest animal):
  • Primer podem demanar al nin/a que ens digui què és el que veuen, per tal de fomentar l'expressió, comunicació i raonament. 
  • Després han de triar quina de les cares (situades a la part inferior de la imatge) expressa l'emoció que es correspon amb el dibuix i la poden pintar,  finalment també poden pintar els dibuixos dels cans.